برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان با اصحاب رسانه

دغدغه ما توسعه ورزش و حفظ روحیه نشاط و شادابی در جامعه کارگری است.

سیدحسین پروانه حسینی مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان در نشست خبری افتتاح رسمی شرکت ورزشی ایرانیان خودرو خراسان و آغاز جام فوتسال فجر یادواره سردار شهید سلیمانی گفت : هدف از ایجاد شرکت ورزشی ایرانیان خودرو خراسان و فعالیت در زمینه ورزش، در وهله اول، نیاز شرکت ایران خودرو خراسان به تقویت روحیه شادابی و نشاط پرسنل و جامعه کارگری و پایبندی به انجام مسئولیت های اجتماعی است.

وی افزود : در شرایط کرونایی با تعطیلی اماکن ورزشی سرانه ورزشی افراد کاهش یافت و با کاهش فعالیت های ورزشی در جامعه، جهت جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می بایست امور ورزشی قوی تر از گذشته پیگیری شود.  وی گفت : شرکت ایران خودرو خراسان با پنج هزار نفر پرسنل، مشوق ما در ورود به حوزه ورزش است. بیش از دو سال است که با تاسیس باشگاه ورزشی، یک تیم فوتسال در لیگ استان خریداری نمودیم و در حال فعالیت است و ثمره این اقدام، افزایش روحیه شور و نشاط در جامعه کارگری شرکت ایران خودرو خراسان و استعدادیابی و اشتغال‌زایی ورزشکاران است.

 

وی عنوان کرد : ما در شرکت ایران خودرو خراسان ورزشکاری داریم که قهرمان بازی های دارت آسیا است، ورزشکاران مستعد دیگری نیز داریم که در صورت حمایت رشد خوبی خواهند داشت.

سید حسین پروانه حسینی با اشاره به اینکه خود در حوزه فوتسال فعالیت داشته ضمن یاد آوری خاطرات خوش حضور بازیکنان خوبی از جمله حمید قشنگ و … به عنوان هم‌ دوره‌های خود افزود ورزشکاران با استعدادی داریم که متاسفانه شغلی ندارند، به همین جهت بر خود وظیفه دانستیم که در این قضیه وارد شده و از مجموعه ها، شرکت ها و صنایعی که توان حمایت دارند نیز خواهان ورود و مشارکت در حمایت از این موضوع هستیم.

وی گفت : اتاق فکر ما، شرکت ورزشی ایرانیان خودرو خراسان را ایجاد نمود و این شرکت با توجه به سکونت کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان در شهرهای مشهد، نیشابور و بینالود، اقدام به ارائه خدمات ورزشی در این شهرها نموده که در همین راستا مجتمع ورزشی اندیشه جهاد دانشگاهی را در اختیار گرفته ایم که بصورت رایگان و در رشته های مختلف ورزشی در اختیار پرسنل شرکت ایران خودرو خراسان و سهامداران شرکت تعاونی است.

سید حسین پروانه حسینی با اشاره به توسعه ورزش کارگری و معرفی استعدادها به عرصه ورزش کشور به عنوان یکی از اهداف گفت با این اقدام، بحث اشتغال برای ورزشکاران حل شده و ورزشکاران می توانند با آسودگی خاطر به فعالیت های خود ادامه داده و دغدغه معیشت نداشته باشند.  مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان گفت: با اینکه فوتبال، ورزشی پرطرفدار است اما در خراسان رضوی و مشهد وضع خوبی ندارد کما اینکه یکی از بهترین ورزشگاه های ایران در مشهد است، اما بازی زیادی در آن برگزار نمی‌شود. می توان با تقویت ورزش کارگری، ورزش شهر، استان و کشور را تقویت و توانمند نمود.

وی افزود : با گسترش و تقویت ورزش کارگری می توان به ورزش حرفه‌ای ورود پیدا کرد ، ما با ایجاد ساختار مناسب به مبحث ورزش ورود پیدا کرده ایم و نگاه ما به مقوله ورزش، درآمدزایی و توانمند سازی است و به مصرف گرایی و هزینه کرد صرف بدون ایجاد منابع لازمه اعتقاد نداریم. سید حسین پروانه حسینی ضمن تشکر از پیش قدم شدن هیات ورزشهای روستایی و بومی محلی خراسان رضوی که پس از اعلام آمادگی شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان در حمایت از مباحث ورزشی جامعه در قالب مسئولیت های اجتماعی صورت گرفت گفت ما نسبت به ورزش جامعه احساس مسئولیت می کنیم، به همین جهت از برگزاری فینال مسابقات مینی فوتسال بانوان روستایی خراسان رضوی در مجموعه ورزشی خودمان حمایت کردیم و هنگامی که متوجه شدیم برخی از این بازیکنان برای نخستین بار است که به مشهد مشرف شده و یا برای اولین بار است که موفق به بازی در سالن ورزشی شده اند حس خوبی داشته و دست یاری خداوند را در اقداماتمان حس می کنیم.

داشتن تیم های ورزشی در کنار ارائه خدمات ورزشی به شرکت ایران خودرو خراسان، اقدامی ریشه ای و بلند مدت است.

مدیر عامل شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان گفت: اولین همکاری ما با متولیان ورزش جامعه در میزبانی مسابقات مینی فوتبال بانوان روستایی خراسان رضوی در مجموعه اختصاصی شرکت ایرانیان خودرو خراسان بود و این نشان از توجه ما به ورزش بانوان است در همین راستا رشته ژیمناستیک و کاراته بانوان را در شرکت ورزشی ارائه نمودیم و برای والیبال هم تا کنون ۲۰۰ متقاضی داریم. خدمات به پرسنل ، خانواده و بانوان پرسنل هم ارائه می‌ شود.  سید حسین پروانه حسینی گفت : دو سال فکر باعث اجرای این طرح شد. شرکت ایران خودرو باشگاه موفقی مثل پیکان دارد و تیم‌های پایه قدرتمندی دارد. ما نیز چون مکانیزمی پایدار می‌خواهیم، با تاسیس شرکت ورزشی این فعالیت ها را ادامه می دهیم. باشگاه‌های مختلفی در گذشته فعالیت کردند اما چون درآمد زایی نداشتند به تعطیلی کشیده شدند.  وی افزود : استعدادیابی برای پهلوانی و قهرمانی حرفه‌ای کار ما را جلو می‌اندازد بر همین اساس از پایه شروع کرده‌ایم تا به مرور رشد کنیم و ماندگار باشیم.  وی گفت : در لیگ فوتسال دسته یک بزرگسالان استان حضور داشته و نایب قهرمان هستیم و در آینده در لیگ مناطق حضور داریم. در پی تشکیل تیم فوتسال نونهالان، هدف ما از ایجاد انگیزه برای این تیم،. ترسیم آینده خوبی است که در انتظار آنهاست.  وی ادامه داد : امکانات خوبی داریم و تنها تیم دارای سالن اختصاصی کامل و مجهز هستیم. این ورزشگاه، جزو استادیوم های چندمنظوره خوب کشور است. وی افزود: در گذشته مسابقات کارگری زیادی داشتیم که برگزیدگان آن به مسابقات کشوری اعزام می‌شدند امید است بتوانیم مجددا چنین تجربه ای فراهم شود.