آغاز فعالیت رسمی شرکت ایرانیان متین خودرو خراسان

شرکت ایرانیان متین خودرو خراسان به عنوان بازوی تجاری و تولیدی شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران‌ خودرو خراسان تاسیس و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایرانیان متین خودرو خراسان همزمان با ثبت و آغاز فعالیت رسمی این شرکت ، علی متین زاده مدیر عامل شرکت در خصوص فعالیت های این مجموعه گفت: ما به عنوان بازوی تولیدی و تجاری شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران‌ خودرو خراسان و به پشتوانه تخصص و تجربه بیش از سه دهه فعالیت در حوزه قالب سازی، راه اندازی خط تولید و همچنین به عنوان تنها مجموعه درتولید همزمان وزنه بالانس آهنی و سربی در کشور با دارا بودن بالاترین ظرفیت تولید فعالیت خود را آغاز نمودیم.

وی با اشاره به این نکته که اشتغال‌زایی یکی از اصلی ترین کلید واژه های اقتصادی در سیاست های کلان کشور است افزود: ما در تلاشیم که با بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه خودمان بتوانیم به سهم خود ضریب اشتغال پایدار در صنعت خودروسازی استان را افزایش دهیم.

متین زاده افزود: شرکت ایرانیان متین خودرو خراسان نسبت به مجموعه های مشابه و رقیب چند نقطه تمایز دارد: اول اینکه مجموعه های دیگر در زمینه تولید وزنه بالانس به صورت تک قطبی فعالیت می‌کنند و این مجموعه تنها مجموعه ای است که وزنه بالانس سربی و فلزی را به صورت همزمان تولید می‌نماید. دومین نقطه تمایز، ظرفیت بیش از دو برابری تولید این شرکت نسبت به رقباست که در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، باعث افزایش تولید داخلی می‌گردد و اجازه فعالیت در زمینه های صادراتی و پوشش بیشتر بازار داخلی را نیز به ما خواهد داد. سومین نکته این است که ایرانیان متین خودرو خراسان صفر تا صد محصول شامل ساخت ماشین آلات وقالب های مربوط و تولید کلیپس _که شرکت ها و واحد های تولیدی دیگر آن را از خارج از کشور و یا از تولید کننده داخلی خریداری می‌کنند_ تا محصول نهایی را در خود این مجموعه انجام می‌دهد. این ویژگی باعث اولا حذف واسطه گری می‌گردد و در ثانی عطف به پایین آمدن قیمت تمام شده محصول نهایی به ما در مهار تورم کمک می‌کند همچنین مزیت رقابتی ما در قیمت و کیفیت را به ارمغان می آورد.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که وزنه بالانس صرفا فاز اول فعالیت شرکت ایرانیان متین خودرو خراسان است خاطر نشان کرد: واحد تحقیق و توسعه شرکت در حال نهایی کردن فاز دوم و سوم فعالیت های ماست و به یاری خدا تا نیمه دوم سال جاری بیش از چند فاز دیگر به فعالیت های این شرکت افزوده خواهد شد.

متین زاده در خاتمه گفت: هدف ما ، گسترش فعالیت ها در راستای خودکفایی بیشتر، عدم وابستگی به محصول خارجی و اتکا به توان داخلی و افزایش اشتغال با انتفاع سهامداران و صنعت استان و کشور خواهد بود.