اثر بخشی رویکرد نمایندگی ٣٠٧١ بر رضایت مشتریان

رضایتمندی مشتریان مهمترین دغدغه هر تشکل اقتصادی مشتری محور است. در واقع بقاء مجموعه هایی که بدون واسطه با مشتری در تماس هستند، به جلب رضایتمندی مشتریان وابسته است. در این راستا مشتری به شیوه های گوناگون مورد توجه قرار دارد و همه تلاش ها در راستای دستیابی به بالاترین سطح از رضایتمندی و انجام اقدامات ریشه ای و خلاقانه در عرصه فعالیت ها است.

به گزارش واحد ارتباطات شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان ، نمایندگی ٣٠٧١ ایران خودرو بعنوان نمایندگی برتر استانی و کشوری از نمایندگی هایی است که در تکریم و جلب رضایت مشتریان کوشش های قابل قبولی را انجام داده است.

خانم حاجی محمدی مسئول امور ارتباط با مشتریان نمایندگی ٣٠٧١ ایران خودرو با تشریح روند مراجعه مشتریان و تاکید بر اینکه پیگیری صحیح امور و جلب رضایت مشتریان از مهمترین اهداف نمایندگی است گفت : از زمانی که مشتری در نمایندگی پذیرش شده تا ترخیص شود پیگیری امور توسط امور ارتباط با مشتریان صورت می گیرد به این صورت که مشتری خدمات را دریافت نموده ، در روز بعد ، از طرف نمایندگی با مشتری تماس حاصل شده و میزان رضایت از برخورد و کیفیت خدمات سنجیده می شود.

وی افزود : نظرات مشتریانی که رضایت دارند را ثبت و از آنها بابت انتخاب و اطمینان به نمایندگی تشکر می نماییم اما در صورت نارضایتی احتمالی ، در روز بعد با دعوت مشتری به نمایندگی و بدون قرارگیری در نوبت پذیرش ، خودرو توسط کارشناس ویژه رسیدگی به امور مشتریان بررسی شده و ایراد برطرف و رضایت مشتری جلب می شود.

وی گفت : اطلاعات در سامانه ای سراسری متعلق به شرکت ایران خودرو ثبت می شود و علاوه بر ما که با مشتری تماس گرفته و میزان رضایت را می سنجیم از تهران نیز با مشتریان تماس حاصل شده و موارد را به ما منتقل می نمایند. در حقیقت ما مشتریان را در صورت نارضایتی تبدیل به مشتری راضی می نماییم سپس در سامانه کشوری طبق نظر سنجی که شرکت بازرسی ایران خودرو دارد به نمایندگی ، گزارش و امتیاز اعطاء می شود که نمایندگی ٣٠٧١ در شاخص رضایت مشتریان در سالیان گذشته جزو ١٠ نمایندگی برتر استان بوده است که حفظ این جایگاه ، بسیار ارزشمند است.

حاجی محمدی گفت : نمایندگی ٣٠٧١ محل مراجعه جمع کثیری از همشهریان است مشتری ها معمولا به نمایندگی ما اعتماد خوبی دارند زیرا مدت زیادی است که بدلیل توانمندی در ارائه خدمات، پایلوت خودروهایی از قبیل هایما ، سوزوکی و تارا هستیم همچنین رضایت از نحوه برخورد پرسنل و خدمات نیز در جلب مشتریان تاثیر به سزایی داشته است علاوه بر این برخی ایرادات در خودروها بوده که مشتری نتوانسته آن را برطرف نماید اما با مراجعه به نمایندگی ٣٠٧١ این ایراد رفع و اعتماد مشتری جلب شده و از این طریق به سایرین نیز معرفی شده ایم.

وی افزود : از دیگر اقدامات مهم نمایندگی ٣٠٧١ که مدیریت نمایندگی نیزبر آن تاکید ویژه دارد ، راه اندازی کار مسافران و زائران امام رضا (ع) به هر شیوه ممکنه است زیرا هموطنان ما زمانی که به مشهد تشریف می آورند میهمان ما هستند و این وظیفه ماست که رسم میهمان نوازی را بجا آوریم.

وی گفت : مهم ترین مساله در نمایندگی ٣٠٧١ ، جلب رضایت مشتریان است. در این راستا با صبر و سعه صدر توضیحات لازمه را به مشتری داده و پیشنهادات و انتقادات را ثبت و اجرا می کنیم. این قانون همیشگی ماست که “همیشه حق با مشتری است” و چون مشتری زمان خود را صرف انتقال خودرو به نمایندگی می کند و وقت می گذارد ما نیزخودمان را در جایگاه مشتری قرار داده و مشکل را در اسرع وقت بررسی می کنیم . مشکل مشتری، مشکل ماست و وقتی مشتری ناراضی را تبدیل به مشتری راضی می کنیم حس خوبی داریم و از کار لذت می بریم ، آرزوی ما اینست که هیچ نارضایتی وجود نداشته باشد.