اقدامات مهم شرکت تعاونی در پروژه تامین و طبخ غذا و نان شرکت ایران خودرو خراسان

به گزارش واحد ارتباطات شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان ، واحد بازرگانی شرکت تعاونی بخشی از این مجموعه بزرگ است که با توان و تلاش مستمر توانسته با پشتیبانی از پروژه تامین و طبخ غذا و نان شرکت ایران خودرو خراسان زمینه ساز رشد و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده باشد.
در همین راستا به سراغ حسین معرفتی مدیر بازرگانی شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان رفتیم.
معرفتی در زمینه اقدامات صورت گرفته در حوزه پشتیبانی پروژه تامین و طبخ غذا و نان شرکت ایران خودرو خراسان ضمن بر شمردن اهمیت اقدامات صورت گرفته گفت : هدف اصلی ما در واحد بازرگانی ، تامین به موقع و استفاده از مواد اولیه با کیفیت است.
وی افزود : تهیه غذا و نان بدلیل نیاز روزانه و بدون وقفه از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند هماهنگی و توان کافی در روند اجرای صحیح آن است که شرکت تعاونی توانسته است با ارائه و افزایش کیفیت خدمات در این حوزه خوب عمل نماید.
مدیر بازرگانی شرکت تعاونی گفت : استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت در غذای طبخ شده برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه ای که اقلامی مانند سیفی جات ، گوجه کبابی و مواد اولیه سالاد از ساعت 4 صبح در میدان میوه و تره بار از بهترین نوع موجود ، تهیه شده و در همان روز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد : برای تهیه میوه ، پس از بررسی فروشگاه های میدان میوه و تره بار و بارهای موجود در آن روز، سفارش های مورد نیاز را در صورت عدم موجودی در یک فروشگاه از تامین کننده های مختلف به تعداد مورد نیاز بصورت یک شکل و با کیفیت یکسان تهیه می کنیم که این کار مستلزم دقت و سرعت در انجام آن است.
معرفتی گفت : در راستای افزایش توانمندی های صورت گرفته در پروژه طبخ غذا و نان بدین گونه عمل نموده ایم که با کارخانجات و تامین کننده های دست اول هر کالا در سطح استان مرتبط هستیم که این ارتباط باعث افزایش سهولت و سرعت در تهیه کالا شده است. بعنوان مثال اگر شما نیاز به تهیه کالایی با حجم بالا داشته باشید اینطور نیست که از هر تامین کننده و در هر زمانی بتوان آن را تهیه نمود ، در این زمینه ما توانسته ایم با مذاکره ، عقد قرارداد و اعتماد سازی ، مشارکت مجموعه های بزرگ و توانمند را در تامین مواد اولیه مورد نیازمان جلب نماییم به گونه ای که شرکت تعاونی در میان تامین کنندگان بعنوان مشتری قابل اعتماد و شناخته شده مطرح می باشد.
وی در زمینه حمل و نقل و جابجایی اقلام تهیه شده گفت : با توجه به اهمیت تامین نیازهای آشپزخانه در زمان مقرر ، درخواست ها پس از ثبت سفارش ، سریعا توسط تامین کننده بارگیری و ارسال می شود اما ما این آمادگی را ایجاد نموده ایم که در صورت اختلال در این امر ، تیم باربری خودمان بتواند از اقصی نقاط شهر اقدام به حمل و جابجایی کالا نماید که در این راستا با استفاده از وانت ، خاور ، کامیون و یا خودرو سردخانه دار به این کار اقدام می نماییم.
مدیر بازرگانی شرکت تعاونی با اشاره به توانمندی های مجموعه  در ایجاد سهولت در تامین به موقع و رعایت کیفیت مورد نظر گفت : این توانمندی با تجربه و تلاش شبانه روزی رقم خورده است و در این مدت توانسته ایم با تعامل و اعتماد سازی با شرکت های مختلف ، پیش بینی دقیقی از نیازهای پروژه تامین و طبخ غذا و نان داشته باشیم که این قابلیت با انسجام و جدیت تیم شرکت تعاونی ایجاد شده است.
حسین معرفتی مدیر بازرگانی شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان در ادامه تشریح فعالیت های شرکت تعاونی در حوزه پشتیبانی از پروژه تامین و طبخ غذا و نان شرکت ایران خودرو خراسان گفت : ما در این روند چند سرفصل داریم اول اینکه در بحث تامین با چه شرکت ها و مجموعه هایی کار کنیم ، دوم اینکه موجودی و نیاز پروژه را برنامه ریزی و مدیریت کنیم.
وی افزود : در مبحث تسویه حساب ، طی مراحل اداری شرکت تعاونی به گونه ای است که سرعت کار افزایش پیدا کرده به همین دلیل ما توانسته ایم تمایل مشارکت تامین کنندگان را افزایش داده و در تامین کنندگان تنوع ایجاد نماییم. خریدها را طوری تنظیم کرده ایم که میان تامین کنندگان مورد تایید ، شرکتی که قیمتش مناسب تر و کیفیتش بالاتر باشد برگزیده می شود که این توانمندی به پشتوانه تسلط و آگاهی مجموعه از روند اجرای کار ، کالا و تامین کنندگانی است که از طریق فعالیت کارپردازان شرکت تعاونی که خط مقدم این تلاش هستند انجام می شود.
مدیر بازرگانی شرکت تعاونی ادامه داد : بازار توسط کارپردازان بصورت مداوم و مستمر بررسی می شود و با اطلاع از نوسان قیمت ها ، با خرید های پیش بینی شده این تغییرات را مدیریت می کنیم. بررسی بازار بدین صورت است که اطلاعات روز بازار از قبیل اجناس جدید ، قیمت ها و تامین کنندگان جدید را اخذ کرده و آمادگی خود را بصورت مستمر حفظ می نماییم در همین راستا دائما با تامین کنندگان در ارتباط هستیم ، ارتباط تلفنی و حضوری ما باعث ایجاد حس اعتماد و شناخت تامین کنندگان نسبت به مجموعه بزرگ شرکت تعاونی شده است .
معرفتی گفت : پشتیبانی از پروژه تامین و طبخ غذا و نان به اعتبار در بازار نیاز دارد و شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان توانسته است اعتبار خوبی در میان تامین کنندگان کسب نماید و این اعتبار ، مرهون همکاری واحدهای زیر مجموعه شرکت تعاونی است که دست به دست هم داده تا حساب تامین کنندگان در زمان مقرر تسویه و پرداخت شود.
وی ادامه داد : ما با خرید از تامین کنندگان مختلف رقابتی را میان آنان ایجاد نموده ایم که اکثرا تمایل به تامین کالاهای مورد نیاز ما دارند و اکنون در جایگاهی قرار داریم که روزانه از شرکت های مختلف به ما مراجعه و تقاضای همکاری دارند، ما به همه نشان داده ایم که شرکت تعاونی ، متعهد و قابل اطمینان است در همین رابطه با واحد فروش شرکت ها و تامین کنندگان در تماس بوده و ارتباط خوبی برقرار نموده ایم و این حسن اعتماد باعث شده که هم در بحث تامین و هم در زمینه قیمت و سایر شرایط ، تعاملی خوبی برقرار شود، رویکرد ما اعتماد سازی و تعامل است.
وی با اشاره به اینکه تامین کالا ، تمهیدات متعددی را می طلبد گفت : ما برای جایگزینی پیمانکاران در موارد ضروری نیز تمهیداتی را در نظر گرفته ایم بعنوان مثال در صورت اختلال در تولید کارخانه تامین کننده ، کالا در موعد مقرر تحویل نمی شود که ما باید اقدامات جایگزین داشته باشیم و در این راستا آمادگی لازمه را ایجاد نموده ایم. در مواردی بوده که کالایی را از نمایندگان مختلف تامین کننده در سطح استان جمع آوری و تامین کرده ایم و این تمهیدات نیازمند تعامل و درک متقابل میان ما و تامین کنندگان است که الحمد لله وجود دارد.

مدیر بازرگانی شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان با تاکید بر اهمیت کیفیت مواد اولیه تهیه شده در پروژه تامین و طبخ غذا و نان شرکت ایران خودرو خراسان گفت : بنا به تعهدی که به مشتریان و خدمات گیرندگان داریم ، تامین کنندگان را طبقه بندی نموده و در انتخاب کالا همیشه بالاترین کیفیت را انتخاب می کنیم.

حسین معرفتی افزود : پس از تهیه اقلام و ارسال به آشپزخانه، کالا با نظارت نماینده کارفرما و واحد کنترل کیفیت بررسی و پس از تایید مورد استفاده قرار می گیرد ، مجوز و تاییدیه کشتارگاه برای مواد پروتئینی بررسی می شود ، دمای ماشین های یخچال دار در هنگام ورود با دماسنج بررسی می شود که خودرو از لحظه حرکت از مبدا سردخانه اش روشن باشد همچنین خشکبار با خودرو رو بسته منتقل شده و لبنیات با خودرو یخچال دار.

وی ادامه داد : در انتخاب کالا دقت داریم که این دقت نظر در کیفیت نهایی خدمات ، تاثیر گذار است بعنوان مثال برای وعده های غذایی نوع دوم ابتدا شرکت ها و تامین کنندگان را بررسی می کنیم ، پس از اخذ نمونه ، بررسی و تایید محصول ، اقدام به خرید می نماییم. در واحد بازرگانی نسبت به افزایش کیفیت محصول نیز دقت داریم. در غذای نوع دوم بجای برگ از مغز کاهو و مغز کلم استفاده می شود به این دلیل که قسمت مرکزی کاهو و کلم از کیفیت و طعم بهتری برخوردار است ، میزان سس را در راستای سلامتی پرسنل کنترل کرده ایم ، وزن شنیسل از نمونه های موجود در بازار ، بیشتر و سفارشی است.

وی گفت : سعی شرکت تعاونی ، ارائه غذایی باکیفیت است در این راستا در تهیه غذا  از گوشت روز و تازه استفاده می کنیم ، با تهیه حبوبات ایرانی ، نوع با کیفیتی که متعلق به مناطق خاصی از کشور است و از لحاظ طعم و پخت معروف تر است تهیه می شود مانند نخود سه خان کرمانشاهی یا لپه دستچین سایزبندی و پاک شده و … ، با این تمهیدات هم غذایی با طعم بهتر ارائه می نماییم و هم سرعت پخت ، افزایش و هزینه ها نیز کاهش می یابد.

معرفتی افزود : همکاران در شرکت ایران خودرو خراسان در طول زمان کاری ، مشغول به کار و تلاش هستند و در برخی موارد حتی فراموش می کنند که گرسنه شده اند ، ما وظیفه داریم که در راستای سلامت کارکنان و خدمات گیرندگان تلاش کنیم ، با تهیه مواد اولیه با کیفیت و آنچه به صلاح کارکنان است انجام وظیفه می کنیم زیرا کیفیت مواد تهیه شده و غذای مصرفی ، در زندگی و سلامت کارکنان تاثیر گذار است. در همین راستا با تهیه موادی که مصلح سایر غذاها است با همکای پرسنل آشپزخانه اقدام به ارائه غذایی سالم نموده ایم مانند ارائه زیره در کنار غذاها ، ترشی سیر ، زیتون و استفاده سبوس در نان و تهیه آرد باکیفیت که بحث افزایش مقدار سبوس در نان ،  تقویت سیستم گوارش و افزایش سلامتی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان در مورد خرید تجهیزات و نیمه صنعتی نمودن آشپزخانه گفت : خرید دستگاه های جدید و بحث تعمیرات بصورت مستمر و بدون وقفه انجام می شود،  مراقبت از دستگاه ها و تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در تهیه دستگاه ها با شرکت های مختلف مذاکره و رایزنی می کنیم و دستگاه های مورد نیاز را از برندهای مطرح بازار تهیه می کنیم به گونه ای که توانسته ایم آشپزخانه کاملا سنتی را به نیمه صنعتی تبدیل نماییم که در آینده تمام صنعتی خواهد شد.