گامی موثر در بهبود مستمر و مداوم نظام و فرآیندهای اجرایی
شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان

به گزارش واحد ارتباطات شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان ، استاندارد سازی فرآیند های اجرایی در قالب گواهینامه ایزو 9001 ، یکی ازمتداول ترین و کاربردی ترین استانداردهای بین المللی می باشد که تمامی الزامات مربوط به یک نظام مدیریت کیفیت را در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان خود فراهم می آورد. با این هدف و با اقدامات صورت گرفته در واحد تضمین کیفیت ، سیستم ها و روش ها در شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان ، فرآیند ارتقاء کیفیت خدمات ، شتاب گرفته و شاهد افزایش سطح کیفی خدمات هستیم. خانم منصوریان مسئول واحد تضمین کیفیت ، سیستم ها و روش ها در این باره می گوید : ما در حال پایه گذاری و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت با استفاده از استاندارد جهانی ایزو 9001 هستیم که با این اقدام ، شاهد ایجاد یکپارچگی و ارتقاء عملکرد شرکت خواهیم بود. وی افزود : با یکپارچه سازی و نظام مند نمودن فعالیت ها ، در حال افزایش کیفیت ارائه خدمات به مخاطبان درون و برون سازمانی هستیم و اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده ایم. منصوریان گفت : در این راستا با هدف یکپارچه سازی فعالیت های شرکت تعاونی و شرکت های تابعه اقدام به تدوین و استاندارد سازی دستور العمل ها ، آیین نامه و فرم های جدید نموده ایم. آیین نامه ها ، قوانین و مقرراتی هستند که در فرآیند های داخلی شرکت ، زمینه ساز ساختاری روان و بدون خطا می باشند و دستور العمل ها شرح رویه های اجرایی درون سازمان ، همچنین با تهیه فرم ها توانسته ایم فعالیت های واحد های زیر مجموعه شرکت را استاندارد و نظام مند نماییم ، این فرم ها قابلیت بازنگری و اصلاح داشته و در ارتقاء و بهبود فرآیند کاری شرکت تاثیر به سزایی داشته است. وی ادامه داد : تدوین خط مشی شرکت از مهمترین بخش های اقدامات انجام گرفته است که با در نظر گرفتن ذینفعان و مشتریان اقدام به تدوین آن نموده ایم که شامل رئوس ، اهداف و طرح ها است. مسئول واحد تضمین کیفیت ، سیستم ها و روش های شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان ضمن تاکید بر نیاز هر سازمان به آموزش نیروهای شاغل گفت : با تدوین استاندار شغلی و شرح وظایف کارکنان ، برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز با هدف رشد مهارت و دانش کارکنان انجام خواهد شد. منصوریان تصریح کرد : با تدوین استاندارد شغلی و شرح وظایف جایگاه های سازمانی ، در صورت جابجایی نیرو در سازمان و یا بکارگیری نیروی جدید ، این استاندارد شغلی است که باعث ثبات و حفظ روند اجرایی و تداوم کیفیت خدمات ارائه شده خواهد بود و جذب نیرو نیز بر اساس استاندارهای تعریف شده و مطابق با نیاز سازمان انجام خواهد شد. وی در انتها گفت : حداکثر تلاش ما استاندارد سازی همه جانبه فعالیت های شرکت تعاونی خدمات فنی و مهندسی کارکنان ایران خودرو خراسان و شرکت های تابعه است و در این راستا از سایر استانداردها از قبیل ایزو 10015 ، ایزو 22000 و … نیز استفاده خواهیم نمود.